Jak vytvořit úspěšný firemní web

Dnes již každá společnost by měla mít svou webovou stránku. Pokud bude prezentace kvalitní, může firma touto cestou nalákat mnoho zákazníků a vytvořit slušný zisk. Ne každá prezentace však plní svou funkci, jak by měla. V článku popíšu jak vytvořit úspěšný firemní web a zaměřím se na obsahovou část, nikoliv designovou.

Nejdůležitější je si uvědomit pár základních věci a postupovat systematicky. Nastíním zde možný postup, který se ve většině případů shledal při návrhu s pozitivní reakcí:

Na koho web směřuje a co od něj návštěvník očekává

Je důležité si nejprve říci, kdo je potenciální zákazník a co bude na internetové  stránce hledat:

Míříte na mladé lidi, nebo starší? Bude prezentace pouze informativní, nebo se bude jednat o internetový obchod, blog atd.? Budou stránky formální, nebo si můžete dovolit v nich použít odlehčené prvky?

Pokud toto známe, můžeme navrhovat funkcionality a rozvržení webové stránky. Dám příklad: Pokud jste živnostník a na malé vesnici provozujete samoobsluhu, zřejmě budou lidé hledat v prezentaci pouze provozní dobu, popř. Váš telefon, internetová stránka tak bude velice prostá. Pokud vlastníte např. restauraci v Praze, konkurence je samozřejmě větší a vy potřebujete se zviditelnit i tímto způsobem. Na stránkách tedy jistě budete potřebovat obsáhlou galerii zobrazující krásný interiér a luxusní jídla. Dále na stránce jistě budete požadovat rezervační systém, jídelní lístek apod. 

Dokud si tyto věci neobjasníte, nemá cenu začínat práci na webu samotném.

Co chci sdělit návštěvníkům?

Po rozmyšlení základních věcí, které popisuji výše je nutné promyslet také obsah a jakým způsobem ho prezentovat. Opět můžu uvést příklad. Např. pán se samoobsluhou si může dovolit dopuštění jistých chyb v prezentaci webu, v textech atd. Ví totiž, že o to zákazníkům nejde a stejně si k němu rohlík přijdou koupit, on totiž na internetu NEPRODÁVÁ. Na druhé straně jsou provozovatelé e-shopů, kteří své stránky musí mít dokonale "vymazlené", nebot právě internet je jejich hlavní segment prodeje. Hlavně texty tak musí být gramaticky a stylisticky správné a pokud si vlastník stránek není s tvořením takového obsahu jistý, může využít služeb copywritera, který mu podobné reklamní a lákací texty vytvoří.

V obou případech by však mělo jít o blaho zákazníka a v tomto případě platí "více je méně". Přehlcené webové stránky zbytečnými informacemi uživatele otravuje a odvádí ho od Vašeho hlavního záměru. Pokud zákazník přijde poprvé na vaše stránky, měl by se ihned intuitivně zorientovat a rychle najít co potřebuje. Je vhodné zachovat zaběhnuté rozvržení webů, tedy logo společnosti vlevo nahoře, které po kliknutí nás odkáže na hlavní stranu. Dále menu pod ním, kde by mělo být logické seřazení položek, něco jako: 1. O nás Produkty Služby Ceník Kontakt (většinou poslední). 

Vždy je dobré pro zákazníky detailně popsat to, co děláme. Čtenář si rád počte, jak danou věc provádíte, co přesně od služby získá. Snažte se přiměřeně vychvalovat :-)

 

Až po uvážení výše zmíněného přichází na řadu zadání webových stránek k vytvoření a grafický návrh.

Best World Bookamker williamhill.com reviewbbetting.co.uk